Toenemende drukte, nog 6 weken.. - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu Toenemende drukte, nog 6 weken.. - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu

Toenemende drukte, nog 6 weken..

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

09 November 2012 | Canada, London

Na de weken vol uitstapjes, feestjes en andere leuke dingen is de afgelopen week heel rustig geweest. Het vorige weekend ben ik niet op stap geweest, vrijdags niet en zaterdags niet. Dat mag ook wel eens een keer, binnen in het gebouw is genoeg lawaai te horen op deze avonden, dus kun je daar gratis en voor niks van meegenieten.
Zondag hebben we het volgende uitstapje geboekt: 3 dagen naar Toronto. Of 2,5, het ligt eraan hoe je het bekijkt. Vrijdag de 16e vertrekken we met de Greyhound (bus) en zondags komen we 's middags weer terug. Als stad met 3,2 miljoen inwoners is Toronto gigantisch vergeleken met London, dus ik ben benieuwd, ik heb er zin in!
De afgelopen paar dagen hebben veel in het teken gestaan van schoolwerk, in de vorm van een toets (morgen) en opdrachten. Waar ik gewend ben om een heel semester naar één grote opdracht toe te werken, zijn er nu constant (wekelijks) kleinere assignments, die we op een soort forum moeten plaatsen, waarna er van je verwacht wordt dat je op minstens twee andere posts reageert. Dit lijkt niet veel werk, maar het moet wel gebeuren. Als dat vervolgens voor een vak of drie geldt, dan heb je toch behoorlijk wat werk te doen. Maar dat geeft niet, ik zit hier ook niet voor niks, natuurlijk!
Afgelopen dinsdag ben ik toch onbewust begonnen met aftellen. Over 6 weken ben ik weer terug in Nederland en dat getal hou je eigenlijk constant in je hoofd. Nu de laatste weken van het semester aanbreken begint de heisa rond het einde een beetje toe te nemen, zoals dat altijd gaat als er een tentamenweek aankomt. Er moet veel gebeuren en dat is goed te merken. Om een voorbeeld te noemen: vrijdag 16 november ga ik naar Toronto, zondag 18 november kom ik terug. Tegelijkertijd moet ik uiterlijk de 16e een groepsopdracht van Ethics en een assignment van the Business of Real Estate (= onroerend goed) inleveren. Vervolgens heb ik op maandag 19 november een tentamen en heb ik voor die maandag en dinsdag 3 potentiële online discussies staan, waarvan ik (denk ik) er minstens één moet gaan doen. Kortom: veel tijd om te relaxen en achterover te hangen is er op zich niet. Toch ga ik zeker genieten van dat weekendje weg!
Ook staat er nog een bustrip op het programma (of tenminste, ik hoop dat die op het programma komt), langs drie Canadese steden. Dit is nog allerminst zeker, maar ik hoop dat ik dit als laatste trip kan doen.
Verder zijn de afgelopen dagen wat dingen bekend geworden over de laatste toetsweek. Zo heb ik voor 'Leadership' mijn tentamen op 5 december, de week voor de toetsweek en heb ik mijn tentamen voor Ethics op 8 december. En ja, 8 december valt op zaterdag. Ook viel het me op dat twee andere tentamens niet op het tentamenrooster staan, dus het zou zomaar kunnen dat ik al mijn tentamens al voor de toetsweek gemaakt heb. Een beetje vreemd, maar ach.
Morgen heb ik zoals gezegd een tentamen voor Business of Real Estate. Daarna ga ik naar de Out Back Shack, om met Bryan een verdiende borrel te drinken. Of twee. Of drie. Verder zijn er nog geen 'wilde' plannen dit weekend. Vandaag heb ik veel opdrachten afgemaakt, dus ik ben voorlopig even bij qua inleverdata, dus we zullen zien wat het weekend brengt!
Vanuit London wens ik iedereen weer een heel fijn weekend, ik hoop weer op wat puntjes voor de VV Yese, ik volg alles nog op de voet, voor zover dat kan!

  • 19 November 2012 - 17:45

    Jan Elzinga:

    Hallo Michel, zo te lezen gaat alles goed daar in Canada en begint het aftellen naar de terugreis. Hier is het wereldje vaak klein: donker en mistig. Maar ja, dat kun je verwachten in Nederland. Het is hier best lekker druk op dit moment, maar dat is ook gebruikelijk zo einde jaar. Afgelopen weekend een thriller van een wedstrijd gevolleyballed. We wonnen met 3-2 van onze geduchte concurrent uit Colijnsplaat en staan nu op kop in de competitie.
    Voor de rest hier alles kits, de dames doen het goed op school en zo, en ik luister nog steeds goed naar Berdie en zij naar mij...

    Groetjes, Ome Jan

  • 19 November 2012 - 23:48

    Michel Elzinga:

    Hoi Jan, fijn dat alles goed gaat in Kapelle! Hebben jullie al een platte kar ergens vandaan gehaald voor aan het einde van het seizoen of ben je nog zoekende? Hier begint het ook erg druk te worden, zo aan het eind van het semester. Over twee weken heb ik mijn laatste tentamens, dus genoeg te doen de komende dagen! Het aftellen is inderdaad begonnen!

    Groetjes uit London,
    Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Ik ben Michel, student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Ik woon in het mooie Zeeuwse Yerseke, op de komende vier maanden na. Ik woon namelijk van 28 augustus tot eind december in London, Ontario in Canada, om daar de minor voor mijn opleiding te volgen!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 9636

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in London

Landen bezocht: