Eerste schoolweek - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu Eerste schoolweek - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweek

Blijf op de hoogte en volg Michel

05 September 2012 | Canada, London

Zo, nu is het dan eindelijk zover. Het schooljaar is echt begonnen. Maandag wilde ik nog wat boodschappen doen in de buurt, maar ben in de bus blijven zitten tot in het centrum. Het was wederom 31 graden, dus een lekker temperatuurtje (lees: bloedheet met die hoge luchtvochtigheid). Na een poosje gelopen te hebben en niet echt iets geschikts te zien ben ik maar teruggegaan naar school, waar om half 3 een verplichte meeting gepland was voor alle residents die op de verdiepingen 4 t/m 6 van elk gebouw (er zijn er 4) wonen. Samen met 2 van de 3 huisgenoten daar gezeten en geluisterd naar een standaardpraatje, dus wat te doen bij brand (maken dat je wegkomt), no underage drinking (dus tot je 19e is het verboden alcohol bij je te hebben of te drinken) en vooral geen illegale dingen doen. Na dit praatje poging 2 tot boodschappen doen ondernomen en dit keer te voet naar het kleine winkelcentrum in de buurt gelopen. Daar aangekomen blijkt het Labour Day te zijn en dat het winkelcentrum dicht is. Heb ik weer.
Uiteindelijk met een omweg teruggelopen naar m'n kamer, zodat ik onderweg langs een klein winkeltje zou komen wat gelukkig WEL altijd open is, dus ook op die Canadese feestdagen die ik als simpele Zeeuw niet ken.
Terug bij m'n kamer blijkt 1 van mijn huisgenoten plannen te hebben om naar een BBQ te gaan, waarop we besluiten gezellig met z'n drieën te gaan. Daar aangekomen krijgen we een hotdog, blikje limonade en zakje chips, leuk en gezellige sfeer met enkele honderden studenten. Na het eten doorgegaan naar een comedian die optrad. Ik kon hem gelukkig redelijk goed volgen en hij bleek nog best grappig te zijn. Na dit optreden ben ik samen met één huisgenoot (de ander ging terug naar zijn kamer) doorgegaan naar een feestje van school. Dat was ook leuk, mensen komen hier heel snel naar je toe om zich voor te stellen, je leert supersnel nieuwe mensen kennen, zeker als buitenlander.
Gisteren was er een omslag in het weer. Het was grijs, donker en het regende behoorlijk, vreemd genoeg op de eerste dag dat de colleges begonnen. Ik had college van 4 tot 6, dus eerst een beetje rondgehangen op m'n kamer, voor ik mijn eerste les Global Marketing kon gaan volgen. College in Canada lijkt erg op college in Nederland. Een enthousiaste en goede docent maakt dan al snel het verschil. Voor dit vak heb ik een docente die in 35 verschillende landen is geweest en voor een aantal zeer grote bedrijven heeft gewerkt (zegt ze). Als zo iemand iets uitlegt vanuit de praktijk, klinkt het al snel logisch en aannemelijk. Kortom, een leuk begin van mijn colleges.
Vandaag is het weer 'gewoon' 25 graden en zonnig. Er staat wederom een college op de planning van 4 tot 6, dit keer Leadership Principles

  • 06 September 2012 - 12:34

    Jan Elzinga:

    Hoi Michel,

    even een berichtje vanuit Kapelle/Wemeldinge. Hier alles ok, nog vrij rustig met het werk, maar dat zal komende weken wel gaan veranderen. Het weer is goed en dit weekend verwachten we zelfs zomerse dagen.
    Het zal wel even wennen zijn daar in Canada, ver weg, vreemde omgeving en geen Nederlands... Als het allemaal leuk verloopt zul je er zeker veel van opsteken. Straks spreek je nog beter Engels dan Yerses.
    Kun je nog een beetje skypen met je vriendinnetje?
    Veel plezier en tot de volgende chat.

  • 06 September 2012 - 20:41

    Michel Elzinga:

    Hoi, leuk jullie berichtje!

    Ja het was even wennen hier, maar de mensen zijn heel behulpzaam, geïnteresseerd en begripvol, zodat je snel gewend bent aan de omgeving hier! Ik heb een weekje 'last' gehad van het tijdsverschil, dus dat ik om zes uur 's avonds toch wel behoorlijk moe begon te worden, aangezien het hier 6 uur vroeger is. Inmiddels is dat gelukkig wel een eind weg.
    Het weer is hier echt geweldig, het is zo'n 28 tot zelfs 34 graden en volop zon! Deze week zijn mijn colleges begonnen dus ik verwacht dat ik het snel iets drukker zal krijgen, maar dat mag ook wel een beetje.
    Wat betreft dat Yeses, ik weet niet of ik dat ga verleren hoor, haha. Maar voor mijn Engels is dit zeker een topervaring!
    Skypen gaat goed hoor, met m'n vriendin en ook met m'n moeder natuurlijk!

    Dankjewel, succes op jullie werk/school en jullie zien nog wel eens wat verschijnen!
    Groetjes, Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Ik ben Michel, student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Ik woon in het mooie Zeeuwse Yerseke, op de komende vier maanden na. Ik woon namelijk van 28 augustus tot eind december in London, Ontario in Canada, om daar de minor voor mijn opleiding te volgen!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 9641

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in London

Landen bezocht: