Eerste weekend - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu Eerste weekend - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu

Eerste weekend

Blijf op de hoogte en volg Michel

02 September 2012 | Canada, London

Zaterdagochtend werd ik toch wat anders wakker dan de dagen daarvoor. Die dag zouden namelijk (waarschijnlijk) mijn huisgenoten aankomen, iets waar ik vanaf het begin naar uitkeek. De ochtend verliep met her en der wat 'geskype' en wat Voetbal International (via RTL gemist) en vooral veel afwachten. Aan het begin van de middag was het dan zover, ik hoorde de deur opengaan en mensen praten, dat zou de eerste huisgenoot moeten zijn. Na een paar minuten ben ik een kijkje gaan nemen, de eerste bleek inderdaad gearriveerd te zijn. Vol goede moed begon ik met "Hi, how are you doing?", waarop hij antwoordde: "Hmm.. pretty good" en in zijn kamer verdween. Ook goeiemiddag..
Een uurtje of 2 later kwam de tweede aan, die zich meteen voorstelde en waar ik een kort praatje mee gemaakt heb. Hij bleek een artistiek type te zijn, die iets met muziek en design gaat studeren. Hij neemt voor zichzelf muziek op en luistert naar heavy metal. Beetje apart type, maar wel aardig.
Een paar uur later wilde ik iets uit de koelkast gaan pakken en daar zat de eerste huisgenoot tv te kijken in de huiskamer. Nu nog wat meer vastberaden ben ik er bij gaan zitten en heb een gesprek aangeknoopt. Deze jongen blijkt nogal verlegen te zijn, na een paar woorden ben ik er achter dat hij best een aardige kerel is, die graphic design (?) gaat studeren en als hobby tekenen heeft (en dan vooral Japanse strips). Tijdens dit korte gesprek komt huisgenoot 2 plots uit zijn kamer, zich hardop (en serieus) afvragend of het nou 7 uur 's ochtends of 7 uur 's avonds is. Hmm, wat zullen we daar eens van zeggen..
De laatste huisgenoot is inmiddels (het is nu zondag, kwart voor 6) ook gearriveerd maar die heb ik nog niet gezien. Kortom: mijn huisgenoten zijn allebei aardig, de één is iets opener dan de ander, beiden verlegen en stil (nu ben ik redelijk stil en rustig, maar zij zitten tegen de overtreffende trap aan), beiden zijn artistieke types, nogal op zichzelf. Ik kan er mee praten, heb er geen problemen mee, maar het zijn niet direct m'n types om mee uit te gaan of iets in die richting. Dat geeft niks, ieder z'n ding.
Ieder van hen heeft een aantal spullen meegenomen die ik uiteraard niet mee kon nemen, zoals een tosti-ijzer, waterkoker en een douchegordijn (yes!!!). Als tegenprestatie heb ik 48 vuilniszakken gekocht van de week, lijkt me een redelijke deal.
Zaterdagavond bleef het zoals verwacht nogal stil in de woonkamer, dus ben ik om een uur of 8 maar eens beneden gaan kijken. Ik ben op een muurtje buiten gaan zitten, het was nog ruim 20 graden dus perfect te doen met een muziekje erbij. Als je daar een poosje zit merk je dat Canadezen over het algemeen vriendelijker zijn dan Hollanders/Europeanen. Veel van hen knopen een kort praatje aan, zeker als ze je accent horen. Er wordt gevraagd waar je vandaan komt, wat je gaat studeren en wat je van Canada vindt. Echt leuk! Na een kwartier kwamen er twee Canadezen langs met een papieren zak, waarin je hier je alcohol moet vervoeren. Na een "Hi, how are you doing" en "Where are you from?" werd ik uitgenodigd om een biertje mee te gaan drinken op hun kamer, echt super! Daar hebben we een tijdje met z'n 4en gezeten en gepraat, er is veel interesse in hoe het er in Nederland aan toe gaat en of je in Amsterdam echt zo makkelijk aan wiet kan komen. En allemaal heel aardig en begripvol als je iets niet begrijpt, ze leggen iets liever 3x uit en dan op een zo begrijpelijk mogelijke manier, dan dat ze het maar laten voor wat het is. Na een paar uur naar m'n kamer gegaan met de belofte dat ik de volgende dag om bier zou gaan voor hun, voor wat hoort wat natuurlijk.
Zondags wakker geworden, laptop aangezet en een poosje Nederlands en Engels (F.C. van Persie) voetbal gekeken, aangezien het hier 6 uur vroeger is kan dat goed. Rond 2 uur via Skype contact gehad met het thuisfront en alle ervaringen een beetje beschreven, zodat ook daar iedereen op de hoogte blijft. Ik hoor dat veel mensen benieuwd zijn hoe ik het hier heb en geïnteresseerd zijn, dat vind ik echt superleuk!!!
Ondertussen ben ik dus ook weer op de hoogte van het Yesese voetbal, het derde heeft de eerste wedstrijd met 3-1 gewonnen, zou het lek boven zijn?
Vanmiddag moest ik dan m'n belofte in gaan lossen en op zoek naar een LCBO (Liquor Control Board of Ontario), de winkelketen die drank verkoopt. De eerste die ik tegenkwam en die dichtbij was was dicht, dus ben ik een eindje doorgelopen. Het komt er uiteindelijk op neer dat ik de halve avondvierdaagse gelopen heb voor een paar biertjes, belofte maakt schuld. Gelukkig is het nog steeds een graad of 28 en zonnig, dus zo'n ramp was dat niet.
Inmiddels loopt het weer tegen de avond aan, zo meteen maar eens wat eten en afwachten of ik dezelfde Canadezen als gisteravond tegen het lijf ga lopen..! Al met al heb ik het prima naar m'n zin hier!

  • 03 September 2012 - 00:12

    Gabriela :

    Hey Michel, Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! ik hoop dat je het tijdsverschil snel onder controle hebt;) Succes dinsdag met je eerste colleges. Spannend!

  • 06 September 2012 - 20:43

    Michel Elzinga:

    Hee Gabriela! Ondertussen is het tijdsverschil onder controle, gelukkig. Daar had ik toch wat meer 'last' van dan ik had verwacht. Hoe is het met Thomas afgelopen?

  • 09 September 2012 - 21:53

    Gabriela:

    Ja viel dat toch wel erg tegen? Thomas zijn visum is goedgekeurd en vertrekt aankomende zaterdag om 11 uur 's ochtends. spannend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Ik ben Michel, student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Ik woon in het mooie Zeeuwse Yerseke, op de komende vier maanden na. Ik woon namelijk van 28 augustus tot eind december in London, Ontario in Canada, om daar de minor voor mijn opleiding te volgen!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 9646

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in London

Landen bezocht: