Ready to go - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu Ready to go - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu

Ready to go

Blijf op de hoogte en volg Michel

01 September 2012 | Canada, London

Inmiddels raak ik een beetje gewend aan het Canadese. Het tijdsverschil blijf ik wel enigszins voelen, om tien uur 's avonds (wat het op dit moment is), voelt mijn lijf nog een klein beetje aan of het vier uur 's nachts is. Dit wordt gelukkig steeds minder, het is ook behoorlijk stil overal. Mijn drie huisgenoten, waar ik nog 0,0 afweet, moeten namelijk nog aankomen, dat zal waarschijnlijk morgen gebeuren, ik ben benieuwd :)
Gisteren een heel leuke rondleiding gehad in downtown London, waar ik met de bus (gratis, ook niet onbelangrijk) naartoe kan, er loopt in feite een weg in één streep naartoe, makkelijk zat dus. Binnen tien minuten sta je in de stad, die toch behoorlijk groot is, zeker voor een simpele Yesenaar. Veel Starbucks, coffeeshops (met koffie), pubs, bars en restaurantjes, waar ik me makkelijk 4 maanden kan vermaken. Ook heb ik een kleine markt ontdekt waar ze verse groenten en fruit verkopen, dat is tussen al het vet ook wel eens lekker! Kortom: London lijkt me een leuke stad, die veel leuke dingen te bieden heeft aan studenten.
Vandaag ben ik om de tijd een beetje te doden opnieuw in de bus richting het centrum gestapt en heb daar een tijdje rondgelopen. Omdat ik er toch was gelijk maar een paar appels gekocht, lekker lekker. Het was 34 graden en zonnig, dus het werd op den duur toch wel wat pittig om rond te lopen, dus de bus weer terug gepakt richting de campus. Daar aangekomen mijn boekenlijst opgezocht en richting de bookshop om m'n boeken en wat schriften e.d. Toch elke keer weer een rib uit je lijf..
Nu is het inmiddels 22:00 en begin ik toch wel uit te kijken naar de komst van wat huisgenoten, het is redelijk stil hier.. Daarom maar even een avondwandeling gemaakt en langs een kleine supermarkt gelopen die bij de school hoort (althans, dat denk ik). Na daar geweest te zijn, merk ik nog wat beter dat ik aan de andere kant van het water zit..
Ik kijk uit naar de komende dagen, waarschijnlijk huisgenoten en de start van de colleges aanstaande dinsdag. Ik heb er zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Ik ben Michel, student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Ik woon in het mooie Zeeuwse Yerseke, op de komende vier maanden na. Ik woon namelijk van 28 augustus tot eind december in London, Ontario in Canada, om daar de minor voor mijn opleiding te volgen!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 9647

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in London

Landen bezocht: