De eerste dagen - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Michel

30 Augustus 2012 | Canada, London

Woensdag 29-08-2012: Alles geïnstalleerd en om twaalf uur (met al zin in avondeten, want m'n lichaam dacht vrolijk dat het al zes uur 's avonds was), eens richting school gegaan. Ik kon mijn student card en buspass alvast ophalen, zodat ik dit later niet meer hoefde te doen. Ik was duidelijk niet de enige met dit idee, goeiendag.. Voor de rest gelukkig toch niks te doen, dus zo erg was dat niet. Na een uurtje of 2 was ik voorzien van beide passen. Ik had nog geen internet op mijn kamer en dat vond ik toch wel vrij vervelend, aangezien ik ook niet in kon loggen op het draadloze netwerk, wat mijn telefoon overal ontvangt, behalve in mijn kamer en de woonkamer. In de badkamer is een klein hoekje waar ik een streepje ontvangst heb ontdekt, maar om daar nou elke keer naar toe te gaan..
Het bleek dat ik aan een simpele internetkabel genoeg zou hebben, dus deze heb ik gelijk maar gekocht. Ook het inloggen op het draadloze netwerk bleek een makkie, dus na een klein poosje had ik volop internet :) Het enige irritante is dat ik dus geen Whatsapp e.d. heb in mijn kamer, hiervoor moet ik of naar dat hoekje in de badkamer, of een paar verdiepingen naar beneden. De internetverbinding is voor de rest super, Skype werkt ook heel goed, zonder storingen! Daar ben ik eigenlijk wel heel blij mee. Nederlandse radio via internet komt ook perfect door, wat willen we nog meer.
Aan het einde van de middag eens om boodschappen geweest, in een winkel waar je met honger naar binnen gaat en ongeveer uitgehongerd weer uit gaat. Chocoladekoekjes in onderdduuzend verschillende verpakkingen en vormen, chips, verschrikkelijk veel colasoorten (waar wij Coca Cola, Light, Zero hebben hebben zij bij wijze van spreken Coca Cola Vanilla Light Zero), hoe zou het toch komen dat die mensen hier gemiddeld 'iets' forser zijn dat bij ons? Ik moet dus goed op mezelf gaan passen de komende maanden, ik lust namelijk ook koekjes en chipjes.
Ik denk dat ik mezelf best redelijk in heb kunnen houden bij het boodschappen doen. Op de terugweg (te voet) langs een pizzabakker gegaan, waar ze toch wel lekkere pizza's hadden. Een medium pizza gescoord, waar je ook niet teveel van moet eten, wil je niet dichtgroeien. Stiekem zijn die toch wel lekker.
Nadat deze naar binnen gewerkt is krijg ik toch wel iets last van een jetlag, om 7u 's avonds werd ik wat moe. Op het gemakje een beetje tv gekeken en voetbal international van maandagavond teruggekeken en daarna op het gemakje weer gaan slapen.
Donderdag 30-08-2012: Vandaag besloten dat ik toch maar een reisverslag bij ga houden. Ik ga het natuurlijk niet elke dag zo uitgebreid bijhouden als bijvoorbeeld dit verslagje, maar het lijkt me toch een leuke manier om later terug te lezen hoe ik alles beleefd heb. Vanmiddag gaat iemand me de stad laten zien, ik ben benieuwd!!

  • 30 Augustus 2012 - 20:59

    Ma:

    Hé, dat is leuk ik kan nu ook naar jou reageren......

  • 30 Augustus 2012 - 21:17

    Dennis:

    Hey die stoel in je kamer is toch wel moeilijk zitten als ik dat zo op die foto zie haha.
    Wel leuk zo'n site!
    Groetjes

  • 31 Augustus 2012 - 00:05

    Michel Elzinga:

    Jaaaa ik vond ook wel leuk! Die stoel staat daar, zodat m'n uitzicht buiten mooier wordt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Ik ben Michel, student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Ik woon in het mooie Zeeuwse Yerseke, op de komende vier maanden na. Ik woon namelijk van 28 augustus tot eind december in London, Ontario in Canada, om daar de minor voor mijn opleiding te volgen!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 9645

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in London

Landen bezocht: