Vitamientjes en beweging, ze komen er aan! - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu Vitamientjes en beweging, ze komen er aan! - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu

Vitamientjes en beweging, ze komen er aan!

Blijf op de hoogte en volg Michel

20 September 2012 | Canada, London

Zo, weer eens een update vanuit het (inmiddels niet meer zo) zonnige Canada. Het is ondertussen donderdag, er zijn dus al ruim drie weken voorbij sinds ik hier zit. De derde week van mijn colleges is bezig, waardoor de tijd nog iets sneller lijkt te gaan. Dit komt vooral omdat ik veel late colleges heb (van 6 tot 8 op maandag, van 4 tot 6 op dinsdag en woensdag, van 4 tot 6 op vrijdag), waardoor de hele dag eigenlijk in het teken staat van school. Er is ruim voldoende tijd om even om boodschappen te gaan 's middags, maar je houdt toch in je achterhoofd dat je nog naar school moet en daar leef je dan ook een beetje naar. Meestal aansluitend op school avondeten in het/een restaurant van school, waardoor de dagen vrij rap voorbij gaan.
Sinds mijn vorige verslag heb ik weer wat dingen meegemaakt. Allereerst heb ik kennisgemaakt met Canadese stand-up comedy. Het blijft ook bij kennismaken, ik denk dat ik daar toch nét iets te nuchter voor ben. De grappen kwamen niet helemaal over, wat toch jammer was. De 'show' was namelijk in The Out Back Shack, een restaurant/bar van school, met een sfeertje wat iets Australisch heeft. Een beetje country/western-achtig. Hier ontstaat heel makkelijk een gezellige sfeer, maar als de comedian daar niks mee doet, wordt het toch een beetje droevig. Al met al hebben we daar toch lekker gezeten, jammer van de show, maar dan weten we dat ook weer.
Donderdag was een typische schooldag. College van 10 tot 11 en daarna wat opdrachtjes maken en inleveren, lekker op het gemakje, niet te druk maken en wat dingen op de to-do-list kunnen afstrepen.
Vrijdags lekker uit kunnen slapen. 's Middags (het was toen nog een graadje of 25!) ben ik nog eens langs de Walmart gegaan, om wat boodschappen te halen, waaronder een paar hardloopschoenen. De hamburgers, chickenfingers en andere ongezonde maar héél lekkere keuzemogelijkheden bij de restaurantjes kennen mij namelijk inmiddels bij naam en roepen me elke dag weer om het hardst. Een beetje beweging ter compensatie is dus niet verkeerd.
Die middag ook nog een college van 4 tot 6, waarna het weekend was! Eindelijk, want poeh wat hadden we het zwaar.. 's Avonds heb ik het weekendgevoel en het ontbreken van voetbalverplichtingen de volgende dag benut en zijn we de stad in gegaan, om het uitgaansleven eens te verkennen. Na een tijdje gelopen te hebben zijn we een café binnengegaan wat er wel leuk uitzag. Als je echter te vroeg komt al zuunige Zeeuw raad ik dit tentje niet aan, ik betaalde $9 voor twee drankjes. Even slikken. Gelukkig werden de prijzen naar beneden bijgesteld vanaf tien uur en kostte een biertje nog maar $2,50. Het werd ook langzaamaan drukker en gezelliger, je kan hier prima zitten en lekker mensen kijken, goed te doen. Canadezen zijn qua uitgaan iets anders dan wij zelf, iedereen doet één en dezelfde dansmove, hoe groot of klein, blank of donker ook, iedereen springt omhoog en gooit één hand in de lucht. Stiksimpel zou je zeggen, ware het niet dat iedereen PRECIES uit de maat springt, probeer dat maar eens te doen! Uiteindelijk een leuke avond gehad.
Zaterdag begon met wakker worden en gelijk de uitslagen van de voetbal checken (ik volg alles van de VV Yese op de voet!). Het eerste had gewonnen van Rillandia, een goed begin van de dag! De allstars van mijn team waren uitgesteld, helaas. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze Wemeldinge op hun plaats zetten tijdens de wedstrijd die vandaag (het is nu donderdag) gespeeld wordt!!
's Middags ben ik samen met Mendy (die ook aan de HZ studeert, dus ook internationaal student is) naar de stad gegaan, op zoek naar groente en fruit, wat net iets te vaak mist op het menu. Ik kende een leuk marktje, waar allerlei soorten verse groenten en fruit te vinden waren. Daar heb ik wat fruit ingeslagen en een ceasar-salad gegeten. Super! Ook is er een leuk hoekje met Hollandse producten, als hagelslag, vlokken en Wilhelmina-pepermunt. Hierna zijn we naar een leuk winkeltje gegaan wat ik ook al kende, Yo-Yo Frozen Yoghurtbar. Het komt er op neer dat je een bakje met yoghurt kan vullen en dit vervolgens kan versieren met allerlei snoepjes, chocolaatjes, stukjes fruit, noem maar op. Ongezond, maar ontiegelijk lekker..
Uiteindelijk een bakje koffie bij de Tim Hortons gehaald en daarna weer terug naar de campus gegaan.
Zaterdagavond zag er hetzelfde uit als de vrijdagavond. Weer in hetzelfde café beland, met dit keer een wachtrij van ruim een uur (!). Wederom een gezellige avond gehad.
Zondag heb ik door Skype een heel leuke dag gehad en was mijn weekend helemaal goed. Eerst met thuis gepraat, waar opa en oma ook waren, superleuk!! 's Middags Lisanne weer gezien en gesproken, dus 's avonds was ik helemaal up-to-date en gelukkig!
Maandag was vooral een dagje wachten tot de klok 4 uur zou slaan. Om die tijd zouden we met een groepje een presentatie in elkaar gaan zetten voor 'Leaderhip', die we op 3 oktober moeten gaan presenteren. Na dit gedaan te hebben zijn we snel iets gaan eten en richting college gegaan, met een bakje koffie erbij. Om 6 uur hadden we namelijk mijn favoriete les, 'Ethics, Social Responsibility and Sustainability'. De hele les door kan iedereen roepen wat hij wil, zolang het maar relevant is en de docent weet dit allemaal te betrekken in het onderwerp. Dat maakt de colleges leuk, interessant en duidelijk. Door de uitspraken en ervaringen van studenten te gebruiken worden er vooral praktijkvoorbeelden gebruikt om de stof toe te lichten, dit maakt het duidelijk en leuk.
's Avonds heb ik mijn nieuwe schoenen eens uitgetest en ben ik een rondje gaan hardlopen, dit voelde super! Dat ga ik veel vaker doen!
Dinsdag en woensdag zijn rustige dagen geweest. Naast college zijn er weinig bijzonderheden te melden, dat ga ik dus ook niet doen. Wel ga ik wat actiever achter een trip richting de Niagara Falls aan, dit mag ik natuurlijk niet missen!
Tot slot wil ik even kwijt dat ik alle reacties en belangstelling helemaal geweldig vind, ik had dat totaal niet verwacht en ik geniet er volop van! Bedankt!

  • 24 September 2012 - 16:07

    Ma:

    Jouw yoghurtje ? Volgens mij is het gewoon een beker met snoep en dat is gevaarlijk want ik weet hoe snel die leeg is.....................

  • 24 September 2012 - 18:54

    Michel Elzinga:

    Het was een beker met yoghurt én snoep, nog gevaarlijker want dat gaat nóg sneller leeg..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Ik ben Michel, student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Ik woon in het mooie Zeeuwse Yerseke, op de komende vier maanden na. Ik woon namelijk van 28 augustus tot eind december in London, Ontario in Canada, om daar de minor voor mijn opleiding te volgen!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 9643

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in London

Landen bezocht: