Michel, Mitchel, Michelle of Michael from Holland - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu Michel, Mitchel, Michelle of Michael from Holland - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu

Michel, Mitchel, Michelle of Michael from Holland

Blijf op de hoogte en volg Michel

28 September 2012 | Canada, London

Het is inmiddels alweer donderdagavond en we komen langzaamaan dicht in de buurt van 1 oktober, mijn eerste verjaardag die ik niet thuis mee ga maken. Deze week, afgelopen dinsdag om precies te zijn, zat ik precies een maand in Canada, wat gaat de tijd eigenlijk snel..
Vorige week is 'normaal' afgelopen. Met zo her en der wat colleges en wat opdrachten en leerwerk voor bepaalde vakken lijkt het behoorlijk op de Hogeschool Zeeland. Het is nog steeds wel wennen aan het actief meedoen tijdens de lessen. Het meeste wat verteld wordt is goed te volgen, maar zodra je jezelf wil mengen in een discussie, gaat het meestal net een stapje te snel en heb je voor jezelf bedacht wat je wil zeggen als het volgende onderwerp al besproken wordt. Misschien dat dit later nog bijtrekt.
Vrijdagmiddag weer eens richting de Walmart geweest (of eigenlijk meer het winkelcentrum eromheen) en wat boodschappen gedaan, als relaxte afsluiter van de schoolweek. 's Avonds zouden er in een club in de stad twee Nederlandse DJ's (Sunnery James & Ryan Marciano) komen draaien, een mooi excuus om op stap te gaan! Dat is dan ook gebeurd. We kwamen in een club terecht vol Canadezen, die een Canadese DJ geweldig vonden en toen de Nederlanders aan de beurt kwamen massaal naar een andere zaal gingen. Een beetje jammer, ik vond het juist een hele verbetering, maar dat zal dan aan mij gelegen hebben denk ik. Wat later op de avond werd de sfeer binnen wat grimmig en ontstonden er wat opstootjes, voor mij tijd om naar huis te gaan, want dat verpest m'n avond en dat wil ik graag voor zijn.
Uiteindelijk geen verkeerd idee. 's Zaterdags lekker fris en fruitig opgestaan en tot de conclusie gekomen dat Yese 3 op 6 punten uit 2 wedstrijden was komen te staan, inmiddels zelfs op 9 uit 3. Zou dan tóch op den duur het lek boven zijn..? Het is niet te hopen.
's Middags wat plannen gemaakt voor die avond en met een Canadees afgesproken om 'wat' te drinken op zijn kamer, daar zouden nog wat meer mensen komen. Na een hamburger met friet (want ik ben toch dichtbij de VS, dus dan moet ik dat verwachtingspatroon qua eten een beetje hoog houden vind ik) zijn we begonnen met 'wat' te drinken en werd het een leuke avond, veel gelachen en naar m'n zin gehad. Uiteindelijk wat naar feestjes in de residence lopen zoeken, maar dit werd niet zo'n succes, helaas. Volgend weekend beter.
Zondag stond weer in het teken van Skype en schoolwerk, dit moet ook bijgehouden worden en ik moet op de hoogte blijven van alles wat er in Zeeland gebeurt, uiteraard. Deze dag vliegt meestal voorbij, het is avond voor je het door hebt. Op het gemakje wat gegeten in het schoolrestaurant 's avonds en daarna Studio Voetbal teruggekeken, met die irritante PSV-er, die kale man met z'n computertje, de altijd gezellige familie Mulder en ras-Ajacied van Gelder. Heeeerlijk is dat, af en toe je even lekker ergeren.
Maandag begon school weer, met een college Ethics, Social Responsibility & Sustainability. Tot nu toe is dit mijn favoriete vak en leraar, die een 'leuk idee' had voor dit college. In plaats van dat hij de stof uit zou leggen, zou de klas zich in groepjes opdelen en elk een stukje (in dit geval een model) bestuderen en presenteren aan de klas, dat alles in drie kwartier. Het groepje wat uiteindelijk de beste presentatie neerzette (daar moest de klas voor stemmen), zou 2 dollar per persoon winnen, genoeg voor een goede sloot koffie bij de Tim Hortons in school. Mijn groepje was als eerste en dat is best fijn als er in totaal elf groepjes zijn. Als de laatste presentatie klaar is heeft namelijk niemand nog zin om te stemmen en wil iedereen naar huis, zodat groep 1 unaniem tot winnaar werd uitgeroepen. Gratis koffie, wat wil een Zeeuw nog meer? Ja, een muffin erbij, maar het is niet altijd kermis.
Na dit college werden we aangesproken door een internationale student, die ons uitnodigde voor een barbecue voor internationale studenten, aanstaande vrijdagavond. Dat leek me leuk, dus meteen ja gezegd. Ik ben benieuwd naar de mensen die daarop af komen!
Dinsdag was het precies een maand geleden dat ik in Canada aankwam, wat al heel lang terug lijkt en eigenlijk ook al is. Ik ben benieuwd hoe de rest van de tijd gaat verlopen, of die ook zo snel gaat.
Woensdag was niet veel bijzonders, op veel leerwerk na, ik heb namelijk morgen (vrijdag) mijn eerst midterm, oftewel tussentijds tentamen. Ik ben benieuwd en ik hoop dat ik alles goed begrijp, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Wel heb ik een ticket voor een trip naar de Niagara Falls geboekt. Dit is een busreis, georganiseerd door de school, die je er naar toe brengt en weer bij school aflevert voor $18. Geen geld!
Vandaag, donderdag, ben ik weer heel de dag bezig geweest met leren en een opdracht af te maken. Wat dat betreft ben ik wel blij dat de toets op vrijdagmiddag is met aansluitend een BBQ, even stoom afblazen. Ook was vandaag een klein jubileum, 3 maanden samen met Lisanne, ook dat gaat hard!
Morgen heb ik een drukke dag voor de boeg. 's Ochtends mag ik om 8 uur paraat zijn in de collegezaal voor een college van drie uur lang. Vervolgens heb ik om 4 uur mijn eerste toets en 's avonds om 7 uur een (hopelijk) gezellige BBQ! Voor het weekend heb ik geen speciale plannen, naast veel schoolwerk wat ik een eind af wil krijgen. Dit zijn vooral opdrachten die ik voor verschillende vakken moet doen.
Kortom: zo vliegt er weer een week voorbij en heb ik alweer bijna weekend. We zullen zien wat het ons dit keer brengt! Ik hoop in ieder geval dat ik niet weer steeds 4x mijn naam moet zeggen voor iemand doorheeft hoe ik heet. "Michel" klinkt hier namelijk als "Michelle", zodat je eerst moet uitleggen dat het een Franse naam is en heus geen meisjesnaam, dat heb ik al minstens 15x mogen doen. Als mensen mijn naam lezen (leraren, die aardige Palestijn bij de Tim Hortons met zijn "dankoewel" of andere leerlingen) word ik weer Mitchel of Michael genoemd, wat ook niet helemaal de bedoeling is. Ik blijf er maar op hopen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Ik ben Michel, student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Ik woon in het mooie Zeeuwse Yerseke, op de komende vier maanden na. Ik woon namelijk van 28 augustus tot eind december in London, Ontario in Canada, om daar de minor voor mijn opleiding te volgen!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 9651

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in London

Landen bezocht: