Niagara Falls, Thanksgiving & many others! - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu Niagara Falls, Thanksgiving & many others! - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu

Niagara Falls, Thanksgiving & many others!

Blijf op de hoogte en volg Michel

05 Oktober 2012 | Canada, London

En alweer een week voorbij..! Achteraf gaat een week zo ontzettend snel! Dit is denk ik tot nu toe de leukste week geweest, veel nieuwe mensen leren kennen en ontzettend leuke dingen op de planning gezet!
Afgelopen vrijdag was het tijd voor ons eerste tentamen, voor "business of real estate", oftewel onroerend goed. In aanloop naar dit tentamen was ik niet heel zeker van mijn zaak. De stof was wel goed te doen, ik vreesde alleen voor de toets zelf; zou ik de vragen en de mogelijke antwoorden wel begrijpen? Dit bleek 100% mee te vallen, eigenlijk was het gewoon een makkie.. Toch is dat wel een fijn gevoel, dat heb ik net iets liever dan het gevoel dat een toets mislukt is.
's Avonds was er een internationale bbq, of tenminste, wat daar van over was. Er was namelijk geen barbecue beschikbaar, dus werd het omgetoverd tot een avondje gezellig wat drinken en mensen leren kennen. We hadden wat stroopwafels en een stuk ontbijtkoek ingekocht, om iedereen een beetje kennis te laten maken met Nederland. Er zijn uiteindelijk 2 stroopwafels op gegaan, dus we kunnen gerust spreken van een daverend succes.
Uiteindelijk werd het een heel gezellige avond en hebben we wat meer internationale studenten leren kennen, waaronder een groepje studenten uit Finland en een groepje Belgen. Met beide groepen was het gezellig, dus leuk voor het uitgaan en uitstapjes!
Zaterdag ben ik begonnen aan een opdracht voor Global Marketing, waarbij we een land moesten analyseren op het gebied van cultuur. Een gigantisch zoekwerk, dus het is een rustig weekend geworden, met veel schoolwerk.. 's Middags tussendoor even langs mijn postvakje gegaan, dat had ik tot dan toe nog niet gedaan. Tot mijn verrassing lagen er 4 kaarten op me te wachten van het thuisfront, alvast voor mijn verjaardag :) daar was ik natuurlijk superblij mee!!
's Avonds niet op stap gegaan, maar behoorlijk op tijd gaan slapen zodat ik zondags fris en fruitig aan mijn opdracht kon gaan werken.
Zondagavond nam de spanning langzaam toe, want om 0:00 zou ik jarig zijn.. Die overgang van 20 naar 21 jaar kostte me zoveel moeite dat ik gelijk maar ben gaan slapen.
Maandagochtend toen ik wakker werd zag ik dat veel mensen me gefeliciteerd hadden, waar ik nog steeds heel blij mee ben! Toch is zo'n verjaardag wel apart, duizenden kilometers van waar je 20x je verjaardag hebt gevierd.. maar dat hoort erbij en via skype e.d. heb ik toch een fijne verjaardag gehad. MET cadeaus, er liggen chocoladepepernoten en Wherters Originals in mijn la te wachten..!
Dinsdag was de inleverdag van de grote opdracht, dus de hele dag de laatste dingen veranderd en verbeterd, tot ik er vanaf was. 's Avonds nog een kleine verlate verjaardagsborrel gedaan in de Outback Shack en weer richting bed gegaan.
Woensdag was een actief dagje. 's Middags mocht 'ons' groepje presenteren bij Leadership Principles & Practices, mijn eerste echte presentatie voor buitenlands publiek.. Dat ging gelukkig best goed, ware het niet dat een groep ongeduldige studenten het nodig vond om drie keer (!!!) de deur van het lokaal open te doen tijdens onze presentatie. De derde keer had onze docent er gelukkig genoeg van en liet heel 'subtiel' merken dat dat toch wel storend was.
Woensdagavond zouden er DJ Wars zijn in de Outback Shack. Omdat er vrij veel feesten gehouden worden in deze bar, was de school op zoek naar een DJ die de muziek dit jaar gaat verzorgen. Daarvoor kon iedereen zich inschrijven en gisteren zouden de kandidaten dan om de beurt een poosje draaien, waarna het publiek mocht stemmen. Samen met een paar Finse studenten hebben we dit een tijdje aangehoord, maar het niveau was niet echt denderend, dus zijn we nog maar even naar de stad geweest. Daar was het gelukkig beter te doen! Uiteindelijk een heel leuke en gezellige avond gehad.
Nu is het inmiddels donderdagavond en bereid ik me voor op een waarschijnlijk onvergetelijk weekend. Ik ben namelijk door een Canadese vriend thuis uitgenodigd voor Thanksgiving, een grote nationale feestdag in Canada en de VS. Ik ga dus het échte Thanksgiving-gevoel meemaken, met kalkoen en weet ik wat nog meer! Ik heb er ontzettend veel zin in en ben er van overtuigd dat ik dat m'n leven lang niet ga vergeten! Ook staat ondertussen een trip naar de Niagara Falls op het programma, met een bus van school gaan we daar zaterdag 13 oktober een dagje onbeschaamd de toerist uithangen. Verder wil ik graag binnenkort een ijshockeymatch gaan bekijken, wat ook super schijnt te zijn! Kortom: veel superleuke dingen op het programma!! Ik heb er ontzettend veel zin in!!

  • 07 Oktober 2012 - 23:29

    De Bruijntjes:

    hey mies,
    altijd namen afkorten!!! ik blijf het doen. Heeeeeerlijk je te volgen en eindelijk een reactie van ons. Allereerst nog van harte vent met de 21ste verjaardag. We hebben een wijntje op je geproost. Rutger is dan ook jarig en even oud/ jong dan jij.
    Echt genieten je avontuur. Alle mensen die je ontmoet, informatie wat je hersenpan weer doordrenkt, alle nieuwe nieuwe prikkels. Daar heb je heel lang profijt van. Zoals je weet praten we uit een geweldige amerikaanse ervaring. En als het lukt willen wij ergg graag volgend jaar terug.
    Je brengt voor ons weer dat gevoel terug wat je ervaart als je zo een stap maakt. Niet wetende wat je te wachten staat. Alle simpele zaken in het dagelijks leven waar je niet zo vaak bij stil staat ervaar je dan weer veel intenser. Heb je trouwens lekker brood kunnen kopen???? Zo een dagelijks terug komend iets, ik heb vreselijk moeten zoeken naqar echt lekker brood. En echt bizar he die grote malls. De Wallmart klinkt bekend in de oren.
    Super dat je opleiding zo goed verloopt, en je fijne mensen ontmoet.

    Lieve mies, geniet maar lekker. In h, kerke alles oke. tot de volgende mail.
    een dikke kus, lizette


  • 12 Oktober 2012 - 01:48

    Michel Elzinga:

    Hoii!
    Bedankt voor de felicitatie, dat wijntje heeft vast gesmaakt!
    Ja, ik begrijp dat jullie een geweldige ervaring hebben gehad, ik heb ook nog geen moment spijt gehad dat ik naar Canada gegaan ben! Alles is hier echt heel anders, dat had ik niet zo verwacht eigenlijk, maar het is vooral positief, vriendelijke mensen, heel geïnteresseerd in Europa!
    En over het brood, dat wat ik altijd heb is te doen, maar het is wel heel lang houdbaar, dus ik vermoed dat het nodige chemische spulletje erin verwerkt zit.. Maar al met al is het best goed te doen! En de malls, inderdaad, groot en ze hebben echt alles. Daar boodschappen doen voelt bijna aan als een safari!

    Bedankt voor jullie berichtje en vanuit Canada al het beste gewenst!!
    Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Ik ben Michel, student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Ik woon in het mooie Zeeuwse Yerseke, op de komende vier maanden na. Ik woon namelijk van 28 augustus tot eind december in London, Ontario in Canada, om daar de minor voor mijn opleiding te volgen!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 9644

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in London

Landen bezocht: