Super Thanksgiving! Next stop: Niagara Falls! - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu Super Thanksgiving! Next stop: Niagara Falls! - Reisverslag uit London, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu

Super Thanksgiving! Next stop: Niagara Falls!

Blijf op de hoogte en volg Michel

12 Oktober 2012 | Canada, London

De laatste week is alles een beetje in een stroomversnelling gekomen. Donderdags werd ik uitgenodigd voor Thanksgiving en nu is het alweer een week later, terwijl ik die kalkoen bijna nog proef. Aankomend weekend staat ook weer vol gepland, dus voor ik het weet is het gewoon half oktober..
Afgelopen vrijdag zijn we met z'n drieën richting Burlington gereden, het 'stadje' (met slechts 180.000 inwoners) waar mijn verblijfplaats voor het weekend ligt. Een heerlijk comfortabele autorit van 1,5 uur in een Honda Civic met grote uitlaat en ieselijke subwoofer achter mijn hoofd. Al met al was ik best blij toen we aankwamen! Daar aangekomen eerst kennis gemaakt met het broertje van Bryan, die me uitgenodigd had. Daarna zijn we eerst maar eens om de vrijmibo (vrijdagmiddagborrel) gegaan bij een lokale pub. Het bleek de verjaardag van Alexander Keith te zijn. Wie? Alexander Keith, een man met een vooruitziende blik die een jaartje of 190 geleden een bierbrouwerij oprichtte en op 5 oktober geboren was. Die wist waarschijnlijk dat er ooooooit op 5 oktober een zuunige Zeeuw naar zijn land zou komen. Om een lang verhaal kort te maken: gratis bier, gratis hapjes en een gratis bierglas in the pocket. Een prima begin!
Na de borrel heb ik kennis gemaakt met de moeder des huizes. Een ontzettend lief en zorgzaam vrouwtje en vooral heel geïnteresseerd in waar ik vandaan kom, wat ik daar dan doe en wat alle gewoontes in Nederland zo'n beetje zijn. Ontzettend leuk mens!
's Avonds zijn we naar een huis gegaan, waar iemand een feestje gaf. Daar veel mensen gesproken van ongeveer mijn leeftijd, dat was dus wel leuk en gezellig! Ook daar was iedereen heel verrast om een Europeaan over de vloer te hebben (eigenlijk vooral jaloers op mij dat ik uit Europa kom, dat is iedereen hier, Europa is helemaal geweldig!).
Zaterdags overdag wat rondgereden en gehangen in de stad, de plaatselijke mall en buiten. Gewoon een beetje bijkomen van de avond ervoor en uitwaaien. Die avond was ook niet echt actief, we zijn naar de bioscoop geweest, naar de film Looper (tip!).
Zondags was het dan zover: Thanksgiving (maar niet na een ontbijt met pannenkoeken met stroop, mmm). Om eerst even de achtergrond van Thanksgiving toe te lichten: het is iets van vroeger, het schijnt te maken te hebben met de pelgrims die aankwamen in Canada. Die waren zo blij daar te zijn dat ze de eerste, de beste kalkoen hebben geslacht en daar is vervolgens een feestdag van gemaakt, in feite een excuus om ontiegelijk veel te eten.
We reden naar een oom en tante toe, met een zoon en dochter. Verder was er nog wat familie aanwezig, waartussen ik me eigenlijk geen moment ongemakkelijk heb gevoeld. Ik werd bijna als deel van de familie gezien, een superervaring! Op het menu stonden aardappelpuree, kalkoen (geen hele helaas, maar stukjes) met cranberrysaus, stuffing (wat sommigen in de kalkoen doen, maar ook apart kan), squash (een soort puree uit de oven) en ham. Heerlijk! Als toetje appeltaart en pompoentaart. Dat laatste had ik nog nooit gegeten, dus ik was heel benieuwd. Het is moeilijk uit te leggen hoe het smaakt (ik vond het wat op kruidkoek vs. spekkoek van de chinees lijken), maar ik vond het in ieder geval heel lekker! 's Avonds dus voel en zoete weer naar huis gereden, na een superleuke dag. Veel puf om iets te doen was er niet meer, dus ik had mijn bed vroeg gevonden.
Maandag, de dag na Thanksgiving, was het heel goed weer. Een graadje of 16 en zonnig. 's Morgens de dakgoten van het huis schoongemaakt (wel het minste wat ik kon doen), gevolgd door een lunch met scrambled eggs, ham en bagels uit de oven, mijn droomontbijt/lunch!! Eén minpunt, er was nog pompoentaart over, dus die moest helaas ook opgegeten worden. Zonde, zonde..
's Middags zijn we naar een tante gereden, die ons eerst meegenomen heeft naar een bos. Daar zijn we gaan hiken, we zijn door de bossen gaan lopen, over kleine paadjes, tussen bomen en grote stenen door, wat heel leuk was! Weer eens iets anders, zeg maar. Het was ook best hoog, waardoor we af en toe mooie uitzichten hadden. Zo konden we in de verte Toronto zien liggen en kon je al goed de Indian Summer op zien komen; in de herfst worden de bladeren van de bomen hier fel oranje, rood en geel, wat de Indian Summer wordt genoemd. Heel mooi!
Na het hiken, met de nodige foto's, naar het huis teruggereden, waar we gegeten hebben. Roast beef, met gebakken aardappelen, broccoli en bloemkool met kaassaus en als toetje appel-crumble (een soort appelkruimeltaart, maar dan iets fijner) uit de oven met vanilleijs. Een gevaarlijk 'toetje', waar ik me zonder moeite kleurenblind aan eet. Een superervaring bij het hiken, gevolgd door een geweldige maaltijd, een van de leukste dagen tot nu toe!
Ondertussen had ik via Google Maps laten zien waar ik woon, wat iedereen heel interessant vond. Ik heb nog wat foto's laten zien van Yerseke en ik denk dat we er binnen nu en een jaartje of 2 wat toeristen bij hebben!
Dinsdag zijn we (gewapend met een fles typisch Canadese maple syrup, stroop) weer terug naar London gebracht, na een geweldig weekend te hebben gehad. Ik ben ontzettend verwend en ik ga zeker nog iets terugdoen voor deze geweldige mensen, dit is iets wat ik van m'n leven niet meer ga vergeten, de gastvrijheid, warmte en interesse!
Woensdag en vandaag heb ik het schoolwerk weer opgepakt. Op het moment heb ik het ontzettend druk met opdrachten die morgen en in de loop van volgende week ingeleverd moeten worden. Ook heb ik maandag en woensdag tentamens, waar natuurlijk ook voor geleerd moet worden.
Over ruim een uur is het hier Oktoberfest, wat wel welkom is als ontspanning tussen de druktes door. Morgenavond ga ik mijn eerste ijshockeywedstrijd bezoeken, waar ik erg veel zin in heb! Zaterdag gaat een van de mooiste dagen van het hele avontuur worden, dan staan namelijk de Niagara Falls op het programma. Ik kan niet wachten..!!

  • 12 Oktober 2012 - 09:13

    Ma:

    Zeg wat lees ik nou ? Dakgoten schoonmaken ?! Goed dat we het weten.............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Ik ben Michel, student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Ik woon in het mooie Zeeuwse Yerseke, op de komende vier maanden na. Ik woon namelijk van 28 augustus tot eind december in London, Ontario in Canada, om daar de minor voor mijn opleiding te volgen!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 9642

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in London

Landen bezocht: