London Knights & Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu London Knights & Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Michel Elzinga - WaarBenJij.nu

London Knights & Niagara Falls

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

17 Oktober 2012 | Canada, Niagara Falls

Na het eet- en feestweekend van vorige week stond dit keer een compleet ander weekend op het programma. Ik zou namelijk meegaan met een schooltrip naar de Niagara Falls, die half Amerikaanse/half Canadese watervallen waar je altijd van die prachtige foto's van ziet. Ik keek daar natuurlijk erg naar uit!
Donderdagavond was het echter eerst tijd für etwas anderes. Er was een Oktoberfest gepland in de Out Back Shack, daar moest ik bij zijn! Eerst dacht ik dat hier pullen met een inhoud van een liter geschonken zouden worden, het heel druk zou zijn en er misschien nog wel bradwurst gegeten kon worden. Ja, niet dus. Geen pullen, bradwurst was gewoon 'hotdog' en er was hooguit 30 man. Een totale flop, er was ook niks 'Duits' aan dat hele Oktoberfest. Daarom nog maar even de stad in gegaan, er was immers een goed excuus gevonden! Daar in een klein cafeetje beland waar veel oude (jaren 70/80) rockmuziek werd gedraaid en films uit het jaar 0 op een tv werden gespeeld. Op zich een heel leuk tentje om gezellig te zitten op een doordeweekse dag!
Vrijdagochtend was het om 8 uur tijd om weer fris en fruitig een college van 3 (!!) uur bij te wonen, in een computerlokaal met nét iets te comfortabele bureaustoelen en een docente met een heeeeel schrille stem, die me dan ook wakker hield (gelukkig). Eigen schuld, dikke bult zullen we maar zeggen. Na dit college op het gemakje aan school gewerkt op mijn kamertje, tot het tijd was voor het volgende college, van 4 tot 6. Ja, ik tref het op de vrijdag! Na dit college was het weekend en tijd voor mijn eerste ijshockeywedstrijd! Met een groepje internationale studenten zouden we in de stad gaan eten (bij de McDonalds, de eerste keer sinds ik in Canada zit en dat is toch al 7 weken..!) en vervolgens naar Budweiser Gardens gaan, het hockeystadion van de London Knights. Dit ijshockeyteam komt uit in de op-één-na hoogste hockeycompetitie van Canada. Aangezien de NHL (de hoogste nationale competitie) is geschrapt voor dit jaar, hebben we dus naar het hoogste niveau gekeken!
Een hele belevenis. Heel leuk om te zien, het gaat allemaal heel snel en bij vlagen behoorlijk hard, met een puck die vrij moeilijk te volgen is met het blote oog, in ieder geval gedurende het eerste kwartier. Een wedstrijd bestaat uit 3 delen van elk 20 minuten, met twee pauzes van een kwartier. Tijdens de drie delen wordt het spel regelmatig even stilgelegd, bijvoorbeeld als de keeper de puck vast heeft, of als er iets anders gebeurt (waar ik ook even niet van weet wat dat dan precies is). Op die momenten is er constant even muziek en tijdens de match zijn er tal van prijsvragen en komen er constant mensen op het scherm in beeld, overal waar je kijkt is dus constant geluid of beweging. Erg leuk! Na de wedstrijd (die de London Knights overigens wonnen) hebben we nog even een snelle borrel gedaan in een sportcafé, waarna het toch tijd voor mijn bed was.
De volgende ochtend om kwart voor 9 zouden we, met wederom een groepje internationale studenten, voor de school verzamelen. Het was zover, ik ging de Niagara Falls zien! Met 2 van die typische gele schoolbussen zijn we op reis gegaan (onze buschauffeuse kwam trouwens uit Nederland, dat was wel een grappige ontdekking) en na een rit van een kleine twee uur kwamen we bij de Niagara Falls aan. Dit zijn niet alleen watervallen, maar er zit ook nog een stad aan vast. In die stad is wel goed te zien dat de Falls zeer commercieel zijn, overal waar je loopt zie je van alles bewegen in de etalages, je hoort die typische kermis/attractiemuziek en overal zijn souvenirtjes te koop. Het heeft wel wat. Na aankomst (iedereen was vrij om te doen en laten wat hij of zij wilde, als iedereen maar om 7 uur terug bij de bus was) eerst wat gegeten en vervolgens naar de watervallen gegaan. Een prachtig zicht, heel indrukwekkend! Natuurlijk veel foto's gemaakt en een stuk langs het water gelopen.
Verderop in de middag nog een paar rondjes in een reuzenrad gedraaid, van waaruit je alles toch nét iets anders ziet. Hierna zijn we op het gemakje naar het Hard Rock Café gegaan, waar we, naar een behoorlijke tijd rondgelopen te hebben, eerst maar eens wat hebben gedronken. Het eten bleek echter 'behoorlijk' (lees: heel) duur, dus hebben we een bar & grill opgezocht om daar te eten. Na het eten was het half 7 geweest, dus tijd om terug naar de bussen te gaan. 's Avonds met een deel van de groep en een aanvulling van andere internationale studenten op stap geweest in downtown London, al met al was zaterdag een zeer geslaagde dag!
Zondag ging de wekker toch weer 'vroeg'. want er moest volop geleerd worden. Maandag had ik namelijk een toets, van het vak Ethics, Social Responsibility & Sustainability. Maandag overdag nog veel geleerd, om goed voorbereid de toets in te gaan. Het zou meerkeuze zijn, dus wat dat betreft leek het goed te doen. Hoe verder ik echter in de toets kwam, hoe minder ik er van snapte. Heeeel weinig dingen kwamen me bekend voor en ik begon de moed op te geven. Toch doorgezet en uiteindelijk een score van 13 uit 24 gehaald, meer dan de helft dus (het was een toets via internet, dus de score was gelijk bekend). Toch viel het tegen, ik had er goed voor geleerd, ik baalde dus een beetje. Tot de docent op stond, zijn keel schraapte en de magische woorden sprak: "My friends, I'm really sorry to say this, but I have posted the wrong test". Met andere woorden, de beste man had een toets over een paar hoofdstukken verderop in het boek online gezet, vandaar dat niks me bekend voorkwam. Volgende week maandag dus poging 2, maar als ik onbekende stof zonder te leren voldoende kan maken moet dat lukken..!
Vandaag was opnieuw een dag vol schoolwerk. Morgen (woensdag) heb ik weer een tentamen, dit keer van Leadership Principles & Practices. Ik ben benieuwd!
Aanstaande vrijdag ga ik opnieuw naar een ijshockeywedstrijd, weer van de London Knights. Het was gezellig, leuk om te zien, dus waarom niet nog een keer! Zaterdag staat een kort bezoekje aan Western op het programma, de universiteit van London die heel groot schijnt te zijn en in een oude stijl gebouwd. Ik ben benieuwd! Ze geven goed weer af, dus het fototoestel gaat mee. Voor de rest wordt het een relaxed weekend, na twee heel drukke weken. Ik ben na afgelopen weekend wel tot de conclusie gekomen dat we een superleuke internationale groep, met mensen uit Nederland, België, Finland, Frankrijk, Vietnam, China, Venezuela en Brazilië. Iedereen is vriendelijk, het klikt en er zijn constant dingen te doen, van op stap gaan tot trips naar steden en andere plekken als de Niagara Falls!
Inmiddels zit ik zeven weken in Canada. Ik heb zeker geen spijt dat ik gegaan ben! Ik kijk mijn ogen uit, vanwege de mensen, omgeving en dingen die ik beleef. Toch mis ik alles van thuis wel. Het nuchtere van Zeeland, Yerseke, mijn familie, voetbal, vrienden bij het uitgaan en natuurlijk mijn lieve vriendinnetje.
Zo'n avontuur als dit heeft echt tot gevolg dat je alles heel erg gaat waarderen, zowel wat ik hier meemaak als wat ik achter gelaten heb en waar ik in december weer naar terugkeer. Ik ben ontzettend gelukkig dat ik hier ben en ontzettend gelukkig dat ik straks ook weer terug kan en in een vertrouwde omgeving kerst kan vieren. Alle aandacht en interesse helpen hier bij, ik leer er zoveel van. Het is iets wat ik sowieso de rest van mijn leven bij me ga dragen en wat niemand me ooit meer af kan nemen. Wie ooit de kans krijgt om zoiets als dit te doen, twijfel niet teveel, pak hem!!
Tot slot wens ik iedereen vanuit London weer een succesvol voetbalweekend toe, een gezellig stapweekend, of een ontspannen en fijn uitrust- en genietweekend. Ik ben benieuwd wie de eerste sneeuw gaat krijgen, jullie of wij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Ik ben Michel, student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Ik woon in het mooie Zeeuwse Yerseke, op de komende vier maanden na. Ik woon namelijk van 28 augustus tot eind december in London, Ontario in Canada, om daar de minor voor mijn opleiding te volgen!

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 9648

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in London

Landen bezocht: